Treenighed i virksomhederne

I de store virksomheder, som har været involveret i projektet, fremhæves vigtigheden af at arbejde med treenighed i virksomhederne bestående af medarbejder, ledelse og HR. Det styrker uddannelsesforløbet og skaber transfer, når HR fungerer som sparringspartner mellem medarbejder og leder og også involverer sig i forhold til at skabe en god relation mellem underviser, medarbejder og nærmeste leder.

I den forbindelse opleves det som meget virkningsfuldt, at HR nogle gange er med under uddannelsen for at blive opdateret i forløbet og i medarbejderens udvikling. Som neutralt lyttende.

Det opleves også som udbytterigt, når der afholdes et møde mellem medarbejder, nærmeste leder og HR. Her kan HR blandt andet klæde lederen og medarbejderen på til at optimere udbyttet af forløbet ved blandt andet at samtale om mål og udfordringer i forløbet og ved at pointere, at nærmeste leder skal indtage en aktiv rolle forløbet igennem, således at læringen understøttes, og der opnås transfer til glæde for alle parter.

I den forbindelse fremhævede virksomhederne strukturerede samtaler og effektvurderinger som udbytterige redskaber, der bør arbejdes videre med i virksomhederne:

Tilbage

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tilbage